03 Ogos 2015

KISAH SPERMA EPISOD 1

Namaku sperma. Aku yang diciptakan Allah merupakan gamet lelaki yang dihasilkan oleh testis. Aku sel yang terkecil di dalam badan lelaki. Di bawah mikroskop, aku kelihatan seperti berudu. Aku terdiri daripada daripada kepala, bahagian tengah dan ekor. Aku boleh bergerak bebas. Aku akan menggunakan ekor untuk bergerak ke hadapan. Bahagian kepalaku berfungsi untuk membekalkan makanan kepadaku dan mengandungi bahan genetik dalam nukleus kepalaku. Bahagian tengahku memberikan tenaga bagi membolehkan aku bergerak. Ekorku membolehkan ku bergerak atau berenang. Ikuti kisahku selanjutnya pada episod akan datang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Memerihalkan inovasi teknologi

Inovasi teknologi merujuk kepada penghasilan dan penggunaan idea, pengetahuan, serta kemahiran teknologi untuk mencipta atau memperbaharui p...